Obrázek představení Elisabeth

Elisabeth

Průměr inscenací
4.6 / 5
7 hodnocení Ohodnotit
Premiéra: 30. 11. 2019
Derniéra: ) 04. 06. 2023
Délka: 165min

Popis představení

Celosvětově úspěšné dílo evropských tvůrců představuje životní osudy císařovny Alžběty, zvané Sisi, v nichž se prolínala láska, nenávist, radost i smrt. Romantický a zároveň tragický příběh nekonformní manželky císaře Františka Josefa I. na konzervativním vídeňském dvoře se odehrává na pozadí dramatických událostí upadajícího mocnářství.

Podmanivý příběh nešťastné ženy, která „pouze“ žila na nevhodném místě a v nevhodnou dobu, slibuje velkolepou divadelní podívanou ještě umocněnou působivou hudbou.

Autor fotografií: Martina Root, zdroj djkt.eu

Obsazení

Obrázek umělce Jan Kříž)
Jan Kříž jako Smrt
Obrázek umělce Pavel Režný)
Pavel Režný jako Smrt
Obrázek umělce Martin Holec)
Martin Holec jako Luigi Lucheni
Obrázek umělce Lukáš Ondruš)
Lukáš Ondruš jako Luigi Lucheni
Obrázek umělce Jozef Hruškoci)
Jozef Hruškoci jako Císař Franz Josef
Obrázek umělce Renata Podlipská)
Renata Podlipská jako Arcivévodkyně Sofie, tchýně Elisabeth
Obrázek umělce Venuše Zaoralová Dvořáková)
Venuše Zaoralová Dvořáková jako Arcivévodkyně Sofie, tchýně Elisabeth
Obrázek umělce Pavel Klimenda)
Pavel Klimenda jako Arcivévoda Rudolf

Dále hrají

Inscenační tým

Hodnocení

Seřadit podle:
Obrázek uživatele Janule
02. 01. 2025
Elisabeth

Představení, které chytí, ale něco mu trochu chybí... jako Smrt mnohem lepší @Jan Kříž, Luigi vyrovaní (@Lukáš Ondruš i @Martin Holec), Elisabeth mají své mouchy... @Michaela Štiková (Gemrotová) výrazně lepší při zpěvu, @Soňa Hanzlíčková (Borková) výrazně lepší herecky... za pozornost stojí ještě @Pavel Klimenda v roli Rudolfa (kterou na skoroderniéře zvládl úžasně i Lukáš Ondruš). Za mě slabší scéna a občas trochu zmatená režie.

Obrázek uživatele HodnotimSrdcem
04. 06. 2024
Elisabeth

Výborné dílo - dobrá režie, choreografie i funkční scéna doplňují překrásné kostýmy. Mimořádná Soňa Hanzlíčková (vedle ní je Míša Štiková "pouze" skvělá), Pavel Režný i Jan Kříž byli výborní, Martin Holec a Lukáš Ondruš taktéž. Z vedlejších rolí mě dostali Venuše Zaoralová Dvořáková, Pavel Klimenda a Jan Ježek.

Obrázek uživatele Lucie Baranová
18. 01. 2024
Elisabeth

Láska až do posledního tance se smrtí

Obrázek uživatele Krysařova Kudla
03. 01. 2024
Elisabeth

Jedna z nejlepších nonreplic v ČR. Viděl jsem to tolikrát, že si můžu dovolit říct, že obě Elisabeth i obě Smrti byly naprosto vyrovnané. Tím spíš, že jsem obě/oba viděl v dny, kdy byli strašní i v dny, kdy byli výborní. Jednoznačně lepší Luigi byl @Lukáš Ondruš. Byl expresivní, drzý - byl víc kabaretiér a to roli tohoto formátu neuvěřitelně slušelo.

Obrázek uživatele Pseudolus Pseudolus
Elisabeth

Velký muzikál, velké plátno, stojí určitě za vidění. Skvělé kostýmy, trochu chudá scéna. Soňa Hanzlíčková lepší herecky,Michaela Gemrotová zase pěvecky, herecky na mě trochu studená.Pro mě v představení dominuje Jan Kříž v roli Smrti.Viděl jsem i Pavla Režného,ale tu sílu to nemělo. @Soňa Hanzlíčková (Borková) @Michaela Štiková (Gemrotová) @Jan Kříž

Obrázek uživatele NeNormalniFan
25. 01. 2022
Elisabeth

@Lukáš Ondruš i @Martin Holec postavu Lucheniho hrají každý trochu jinak a každý má něco svého do sebe. Z mého subjektivního pohledu Lukáš o něco lépe zvládá pěvecky, avšak občas trochu moc přehrává. Martin má někdy co dělat, aby to uzpíval, ale herecky mi sedí mnohem lépe. @Jozef Hruškoci hraje nelehkou roli Císaře Franze Josefa bez alternace a musím říct, klobouk dolů nad jeho výkonem. Zpívá vždy skvěle, a i herecky se mu nedá nic vytknout. Přiznávám, že @Pavel Režný jako Smrt mě nijak neoslovil. Zpívá čistě, ale prostě mu „něco“ chybí. Jeho hlas i výraz mi na tuto postavu přijde moc jemný, nevýrazný, bez příslušné emoce nebo důrazu. Ve Stínech ho @Pavel Klimenda přezpíval i přehrál. Několikrát jsem měla pocit, že hraje spíše poblázněného puberťáka, který fňuká, že nedostal svoji holku, než nesmrtelnou bytost. Prostě jsem měla nejednou problém mu to uvěřit. Oproti tomu, na @Jan Kříž je vidět, že má každou scénu a každý pohyb promyšlený do posledního konečku prstu. Každý výraz v obličeji a emoce jsou přesně v roli, každý krok a sebemenší mávnutí rukou jen dokreslují autoritu a charisma Smrti. Kdykoliv vstoupí na scénu, tak o něm víte, i když zrovna stojí v koutě a nezpívá. Jeho výrazný baryton rozduní divadlo a celou dobu se koukáte na Smrt a ne na herce, který se jej snaží hrát. U obsazení Elisabeth, jsem ze začátku měla jasnou preferenci @Michaela Štiková (Gemrotová) protože mi vždycky více seděla hlasově a výrazově. I tu nejtěžší árii Jen já vím, jak mám žít zpívá s naprostou lehkostí, a i pohybově působí ladnější. Ale musím uznat, že @Soňa Hanzlíčková (Borková) je s každým uvedením lepší a lepší, a možná bych i řekla, že některé scény zvládne lépe a uvěřitelněji herecky než Míša.